Veelgestelde vragen

Algemeen

  • Contact gegevens

    Mail ons : klantenservice@seventyone.be

    Bel ons :  +32 - (0) 491 08 27 97 (tussen 12.00-18.00, indien we niet opnemen zijn we druk onze klanten in de boetiek aan het bedienen) 

  • Moet ik verzend kosten betalen bij SeventyOne

    Wij versturen GRATIS in België en Nederland (vanaf 60 EUR).

    De rest van Europe 25 EUR.   

  • Is jullie collectie duurzaam ?

    Het is onze droom Retro liefhebbers uit alle landen stijlvol en bewuste te kleden.  

    Bij SeventyOne willen we bewust omgaan met de producten en items die we aanbieden en verkopen. Wij hebben een programma om de ecologische en sociale impact te bekijken en minimaliseeren. Wij keizen bewust voor Retro merken en leveranciers die deze principes meedragen in hun beleid en manier van werken. Ik daar nog wel aan toevoegen dat we niet perfect zijn en dat sommige zaken voor ons als klein bedrijf moeilijk te onderzoeken zijn of te controleren zijn. Maar we beloven ons best te doen en beloven om beter te worden. Elke dag weer een beetje beter.  

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg bij een retour

    Zo snel mogelijk, uitelijk binnen 2 werkdagen. 

  • Doen jullie aan hergebruik van kleding ?

    Jazeker. Gedragen kleeding van de merkjes en items die we voeren kunnen bij ons Retour gebracht worden. Ontdek er HIER alles over.  

  • Krijg ik ALTIJD mijn geld terug bij een retour

    Ja, in principe wel. Wij kijken echter wel de items na voordat ze bij ons opnieuw in de winkel of in de webshop aangboden worden aan de klanten. Uw retour product moet dan ook door ons weer aangeboden worden aan klanten. 

    Vieze, kapotte, stinkende kleding vergoeden wij niet. Denk dat U het ook niet leuk zou vinden om deze kleding toegestuurd te krijgen.

  • Aanvaarden jullie Eco checks ?

    Wij aanvaarden digitale Eco Checks Sodexco, Eden Red en Monizze vanuit onze duurzame en tweedehands collecties.   

  • Kan ik ook bestellingen bij U in de winkel afhalen

    Ja, dat kan. Graag vermelden bij de bestelling. Er is een speciale optie voor leveren in winkel.

  • Hoe wissel ik mijn cadeaobon in ?

    Ontdek HIER alle over het inwisselen van een SeventyOne cadeaubon !

    /cadeaubon-inwisselen

  • Hoe kan ik bij jullie betalen ?

    Bij het bestel process krijgt U verschillende betalings mogelijkheden waaronder :

    -Mister cash - Bankcontact

    -Maestro

    -Visa / Mastercard

    -Ideal

    -Paypal 

    -Klarna

    In de boetieks ook met 

    Sodexco, Eden Red en Monizze Eco checks en consumptiebonnen. 

  • Kan ik een item reserveren in de boetiek ?

    Jazeker. 

    Ontdek er HIER alles over !

  • Als iets uit voorraad is, wanneer komt dat dan weer binnen ?

    Dat hangt ervan af. Beste is om een mailtje te sturen naar klantenserice@seventyone.be met de precieze details van Uw vraag en de details van het artikel waarover de vraag gaat. 

    Vergeet daarbij bijvoorbeeld niet welke maat je wilt hebben of welke kleur van de rok / schoenen / tas. 

  • Aanvaarden jullie de Consumptie checks ?

    Ja hoor, wij aanvaarden papieren en digitale consumtie checks van Sodexco, Eden Red en Monizze in al onze boetieks. 

  • Verzendingen

    Wij versturen gratis in België en Nederland (vanaf  60 EUR).

    De rest van Europe 25 EUR.   

  • Hebben jullie ook een "echte winkel"

    Ja, wij hebben ook een "echte boetiek" - 4 zelfs. Ontdek er HIER alles over. 

  • Wat zijn jullie openingstijden in de winkel

    Kijk HIER voor onze openings tijden per boetiek

  • Kan ik jullie ook bellen

    Ja. Zeker.  Tussen 12.00-18.00 op nummer 0491 08 27 97 vanuit Belgie en op nummer 0032 4910 82 797 vanuit Nederland. Wij werken vanuit de boetiek. Dus kan het zijn dat we eens bezig zijn met klanten in de boetiek en niet kunnen opnemen. Klanten in de boetiek krijgen voorrang.

  • Kan ik spullen bij jullie retour zenden

    Retourneren is heel eenvoudig bij ons via het retour protaal : HIER

    Meer info over retouren vindt U: HIER 

  • Waar vindt ik de maten per merk ?

  • Kan ik ook items terug sturen als ik ze niet mooi vind of ze niet lekker zitten.

    Ja, natuurlijk. Graag binnen 20 dagen. Retour sturen is heel makkelijk via RETOURENPORTAAL

  • Wie betaald de kosten voor een retour ?

    De klant betaald de kosten voor een retour zending. Het makkelijkste kunt U een retour sturen via het RETOUREN PORTAAL De kost van de retouren van slechts 5.95 EUR (Voor Bel en Ned) worden van de bank terugstorting afgetrokken. 

  • Krijg ik mij geld terug als ik items terug stuur.

    Ja, uiteraard. Wij sturen  zo snel mogelijk Uw geld terug, uiterlijk binnen 2 dagen na ontvangst retour. Indien voldaan aan alle voorwaarde. Kijk voor deze voorwaarde op sectie retourbeleid. 

  • Is de SeventyOne collectie duurzaam

    Het is onze droom Retro liefhebbers uit alle landen origineel en bewust te kleden.

    Onze eigen collectie onder het SeventyOne label wordt geproduceerd in China of Engeland. Onder eerlijke werkomstandigheden en met respect voor mens en milieu. Voor het maken van de SeventyOne collecties is kinderarbeid en gedwongen arbeid volstrekt uitgesloten. Er wordt toegezien op veiligheid en eerlijke lonen en gelijkheid tussen vrouwen en mannen. Gelijke rechten en eerlijke behandeling voor vrouwen is gegarandeerd. De SeventyOne collectie wordt gemaakt met de visie van beperkte klimaat en milieu impact. Over bovenstaande zaken zijn specifieke afspraken gemaakt met onze leveranciers. 

    Wij gebruiken in de Zomer 2020 collecties met name viscose. Viscose verbruikt minder water bij de productie en heeft een natuurlijk oorsprong (Houtpulp / cellulose) waardoor het biologisch afbreekbaar is en niet de plastic soep terecht komt.

    De SeventyOne collecties worden ontwikkeld in Antwerpen. 

    Deze SeventyOne collectie wordt geproduceerd onder eerlijke werkomstandigheden en met respect voor mens en milieu.  

    Gemaakt onder ethische en eerlijke werkomstandigheden.


Terug naar overzicht